با رایج شدن برق و پدید آمدن ابزار آلات برقی، ماشین‌های لباسشویی دچار تحولات فراوانی شدند. ابتدا به برسی ماشین‌های لباسشویی اولیه می پردازیم.
شستشوی لباس ها تا زمانی که ماشین‌های لباسشویی اختراع شوند معمولا با دست یا پا انجام می شد، اما بعد از مدتی مردم متوجه شدند که با ابزارها میتوان لباس‌ها را بهتر شستشو داد. به همین دلیل اولین ابزارهای شستشوی لباس، تخته‌های شیب دار غیر مسطح بود که درون سطلی قرار میگرفت و لباس‌ها را با فشار دادن به این سطح شستشو می‌دادند.

با وجود ابزارهای شستشوی لباس، همچنان شستن لباس زحمت بسیاری داشت و مردم نیاز داشتند که ماشینی برای این کار ساخته شود. به دلیل وجود این نیاز اولین ماشین لباسشویی در قرن ۱۸ میلادی ساخته شد. این ماشین مکانیکی بود و برای شستشوی لباس به یک نیروی انسانی احتیاج بود تا پدال‌های مربوطه را به چرخش در آورد و لباس‌هایی که در جای مشخص قرار داشتند شستشه شوند.
این ماشین لباسشویی از طرحی که در همان سالها کشیده شده بود ساخته شد. در قرن ۱۸ میلادی انواع ماشین‌های لباسشویی بر اساس همان طرح اولیه توسط افراد و کارخانجات مختلف ساخته شد.
اما در قرن ۱۹ میلادی بود که ماشین‌های لباسشویی دچار تحولات اساسی شد، این ماشین‌ها همچنان به صورت دستی کنترل می‌شد و برای انجام شستشو نیاز به یک نیروی انسانی بود
تا اینکه در سال 1912 اولین ماشین لباسشویی برقی ساخته شد.

تا سال ۱۹۶۰ ماشین‌های لباسشویی دارای ظاهر عجیب بودند تا اینکه در این سال اولین ماشین لباسشویی با ظاهر متفاوت که امروزه نیز از این طراحی برای ساخت ماشین‌های لباسشویی استفاده می‌شود، اختراع شد.

در حال حاضر سازندگان برتر ماشین لباسشویی به دنبال طراحی و ساخت ماشین هایی با ظرفیت بیشتر، درصد آبگیری بالا و لرزش کم هستند تا بتوانند کار شستشوی  را بهتر و در زمان کم تر انجام دهند.